Projekty realizowane

"Najlepsi z najlepszych! 2.0"

Tytuł projektu: Ocena wczesnych zmian fluorescencji naskórka jako wskaźnika gromadzenia się NADH w mitochondriach w czasie tkankowego hartownia (preconditioningu) w modelu powtarzanego, krótkotrwałego i kontrolowanego niedokrwienia - reperfuzji kończyny górnej u osób zdrowych. Określenie związku między wskaźnikami modulacji autonomicznej pracy układu krążenia a dynamiką zmian fluorescencji naskórka w czasie indukowania preconditioningu.

Dyscyplina naukowa: kardiologia, fizjologia, biofizyka

Okres realizacji projektu: 1 październik 2017 – 30 wrzesień 2018

Opiekun merytoryczny projektu: dr hab. n. med. Przemysław Guzik

Planowane nakłady w PLN: 50 000,00 zł

Streszczenie projektu: Hartowanie niedokrwieniem (IPC) przez niedokrwienie (Isch) i reperfuzję (Rep) wytwarza ochronę tkanek, np. mięśni szkieletowych, skóry, przed następstwami długotrwałego niedokrwienia, które zaburza przemiany energetyczne w mitochondriach. Uwalniane substancje (np. adenozyna, H+, wolne rodniki tlenowe) indukują IPC przez mitochondrialne ATP-zależne kanały potasowe czy magakanały. Spekuluje się, że rolę w rozwoju IPC ma współczulny (SNS) i przywspółczulny (parasympathetic – PNS) układ nerwowy.

Polskie innowacyjne urządzenie Angioekspert ocenia in vivo nieinwazyjnie funkcję mitochondriów naskórka mierząc zmiany fluorescencji światłem długości 460 nm w czasie i po przejściowym zamknięciu przepływu krwi w tętnicy ramiennej. Fluorescencja ta pochodzi głównie od zredukowanej formy koenzymu nikotynoamidoadeninowego (NADH) z mitochondriów. Dotychczas nie udowodniono bezpośrednio zaangażowania mitochondriów w IPC u ludzi.

Analiza zmienności rytmu serca (HRV), zmienności ciśnienia tętniczego (BPV) i funkcji baroreceptorów ocenia pośrednio autonomiczną modulację pracy układu krążenia.

Grupa badana 100 dorosłych ochotników między 19 a 30 rokiem życia.

Zakładamy, że powtarzane Isch i Rep indukujące IPC spowodują zmiany funkcji mitochondriów oraz, że ta funkcja ma związek z aktywnością SNS i PNS.

Cel - ocena wczesnego IPC w mitochondriach naskórka w czasie powtarzanych epizodów krótkotrwałego 100-sekundowego niedokrwienia i 15 minutowej reperfuzji przedramienia i związków funkcji mitochondriów z parametrami HRV, BPV i odruchu z baroreceptorów u zdrowych osób.

Planowane konferencje:

  1. Frontiers in CardioVascular Biology Conference 2018, Wiedeń
  2. 17th Europen Congress of Internal Medicine (Wiesbaden, Niemcy 30 sierpnia – 1 września 2018r.)
  3. Europhysiology 2018, Londyn
  4. Semmelweis International Students Conference 2018r., Budapeszt
  5. European Society of Hypertension Annual Meeting 2018 - Barcelona, czerwiec 8-11
  6. 28th European Students' Conference w Berlinie (wrzesień 2018)


"Mały Medyk UMP" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, zgodnie z umową o dofinansowanie nr WND-POWR.03.01.00-00-U149/17-00.

Okres realizacji: 01-08-2018 do 30-06-2020

Cel szczegółowy PO WER: Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.

Cel główny projektu: Podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych 800 uczniów szkół podstawowych z terenu woj. wielkopolskiego poprzez opracowanie i realizację zajęć dydaktycznych w latach 2018-2020.

Opis projektu: "MAŁY MEDYK UMP" jest projektem prowadzonym przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu we współpracy ze Stowarzyszeniem Polska Akademia Dzieci, w ramach którego będą realizowane zajęcia z zakresu popularyzacji nauk o życiu wśród dzieci szkół podstawowych- cykl zajęć, wykładów i warsztatów dla dzieci w wieku 6-12 lat, oraz ich rodziców.

Projekt będzie realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Polska Akademia Dzieci - podmiotem działającym na rzecz edukacji, którego doświadczenie i merytoryczny zakres działalności związany jest z celami projektu.

Działania realizowane w ramach projektu umożliwią rozwój: umiejętności matematyczno-przyrodnicze; umiejętność rozumienia kreatywność; innowacyjność; krytyczne myślenie; rozwiązywanie problemów; umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy

Wartość projektu: 473 384,13 zł
Kwota Dofinansowania: 458 866,55 zł



PO WER

Tytuł projektu: „STUDIUJESZ? PRACUJ! Wzmocnienie kompetencji zawodowych studentów Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu”

Lider: Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Ramy czasowe: Okres realizacji projektu:  01.11.2017- 31.10.2019

Opis projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zgodnych z efektami kształcenia i potrzebami rynku pracy poprzez realizację wysokiej jakości programów stażowych dla studentów UMP z kierunków:

Planowanym rezultatem będzie wzrost kompetencji odpowiadający potrzebom gospodarki, ułatwiający wejście na rynek pracy poprzez zdobycie praktycznego doświadczenia uzupełniającego wiedzę pozyskaną na studiach. Projekt przyczyni się również do zwiększenia prawdopodobieństwa zatrudnienia uczestników projektu w zgodzie z wykształceniem w miejscach odbywania staży w wyniku podniesienia ich kompetencji, jak również do postrzegania staży jako naturalnego etapu na ścieżce od edukacji formalnej do wejścia na rynek pracy. Realizacja projektu przyczyni się również do ugruntowania i rozwinięcia współpracy UMP z gospodarką.

Budżet:
Całkowita wartość projektu: 2 238 150,70 PLN
Kwota kwalifikowana: 2 238 150,70 PLN
Kwota dofinansowania: 2 171 006,17 PLN

» Więcej informacji na temat projektu



"Daj sobie szansę - program profilaktyczny nowotworów głowy i szyi"
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POWR.05.01.00-00-0006/16.

Okres realizacji: 2017-07-01 do 2020-12-31

Cel szczegółowy POWER: Wdrożenie i rozwój programów profilaktycznych w zakresie chorób negatywnie wpływających na zasoby pracy dedykowanych osobom w wieku aktywności zawodowej

Cel główny Projektu: Wdrożenie programu w zakresie profilaktyki pierwotnej oraz wzesnego wykrywania nowotworów głowy i szyi na terenie województw wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego w okresie 07.2017-12.2020. Na cel główny składają się cele szczegółowe planowane do osiągnięcia w okresie realizacji projektu:

Cele projektu wpisują się w Ogólnopolski Program Profilaktyki Pierwotnej i Wczesnego Wykrywania Nowotworów Głowy i Szyi na lata 2016-2023. Cel główny przyczyni się do osiągniecia celu szczegółowego PO WER Osi V, zakłada bowiem wdrożenie programu profilaktyki w zakresie chorób negatywnie wpływających na zasoby pracy oraz dedykowany jest osobom w wieku aktywności zawodowej, wpisuje się ponadto w cel tematyczny 8 zakładający promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz mobilności pracowników poprzez popularyzację rozwiązań skoncentrowanych na zapobieganiu nowotworom, które są jedną z wiodących przyczyn dezaktywizacji zawodowej. Profilaktyka nowotworów głowy i szyi daje szansę na wczesne wykrycie patologii, szybkie wdrożenie leczenia i jego dobry efekt mierzony zwiększeniem odsetka przeżyć, możliwością szybkiego powrotu do pracy oraz dobrą jakością życia.

Wartość projektu: 2 163 280,64 PLN
Kwota Dofinansowania: 2 163 280,64 PLN



"Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie NanoBioTech"
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POWR.03.02.00-00-I011/16.

Okres realizacji: 2018-04-01 do 2022-12-31

Cel szczegółowy POWER: Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich.

Cel główny Projektu: Dynamiczny rozwój nauki i technologii, połączony z szybkim wdrażaniem najnowszych osiągnięć do praktyki przemysłowej to podstawowe warunki rozwoju gospodarczego kraju. Interdyscyplinarne Studia doktoranckie NanoBioTech prowadzone przez Wydział Technologii Chemicznej Politechniki Poznańskiej (WTCh PP), Wydział Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej (WBMiZ PP), Wydział Farmaceutyczny Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (WF UMP) i Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN (IChB PAN) w zakresie nanonauki, nanotechnologii, nano – i biomateriałów oraz bioproduktów wychodzą naprzeciw zapotrzebowania środowiska na wysoko wykwalifikowaną kadrę techniczną oraz stanowią realizację postanowień Unii Europejskiej dotyczących tworzenia trójstopniowego systemu edukacyjnego.

Mają one na celu umożliwienie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania i samodzielnego prowadzenia pracy naukowej, dydaktycznej, wdrożeniowej. W czasie czteroletnich studiów doktorant zdobędzie zaawansowaną wiedzę dotyczącą nanotechnologii i nanomateriałów, a w szczególności nanobiomateriałów.

Celem projektu jest opracowanie i realizacja programu Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich NanoBioTech o zasięgu krajowym (KD6), tworzonych wspólnie przez WTCh PP, WBMiZ PP, WF UM oraz IChB. Wszyscy partnerzy posiadają uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora  habilitowanego (KD1).

W ramach projektu założono zrekrutowanie 20 osób (w tym 12 kobiet). Projekt obejmie pełny cykl kształcenia studiów III stopnia (4 lata) zakończony obroną  pracy doktorskiej i uzyskaniem stopnia doktora przez min. 75% uczestników projektu (w tym 9 kobiet).

Program opracowany zostanie na podstawie programów wypracowanych w projekcie pozakonkursowym "Opracowanie programów studiów doktoranckich o zróżnicowanych profilach" (KD3) i będzie zawierał elementy internacjonalizacji i międzysektorowości oraz współpracy z instytucjami z otoczenia społeczno-gospodarczego.

Realizacja programu przyczyni się do zwiększenia jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich poprzez:

Wartość projektu: 2 549 895,00 PLN
Kwota Dofinansowania: 2 437 398,15 PLN



"Podniesienie kompetencji lekarzy w ramach kształcenia podyplomowego z zakresu ortopedii dziecięcej
" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POWR.05.04.00-00-0086/16.

Okres realizacji:  2017-01-01 do 2018-12-31

Cel szczegółowy POWER: Rozwój kompetencji zawodowych i kwalifikacji kadr medycznych odpowiadających na potrzeby epidemiologiczno-demograficzne kraju

Cel główny Projektu: Dostosowanie oferty kształcenia podyplomowego lekarzy do potrzeb i zmian epidemiologiczno-demograficznych z obszaru chorób układu kostno-stawowego oraz lepsze przygotowanie lekarzy z dziedziny ortopedii dziecięcej poprzez realizację podyplomowego kursu dla 400 lekarzy (322K). Zakłada organizację w okresie od stycznia 2017 r. do października 2018 r. 10 edycji kursów kadry medycznej, które przyczynią się do zwiększenia kwalifikacji w zakresie kompleksowej opieki medycznej nad pacjentem przede wszystkim na poziomie podstawowej opieki zdrowotnej z nabyciem umiejętności wykonywania badań wpisanych do systemu świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Nabycie i wzrost umiejętności umożliwiających wykonywanie określonych badań diagnostycznych z dziedziny ortopedii dziecięcej  poprzez udział 400 lekarzy w kompleksowym kursie podyplomowym.

Uczestnicy Projektu będą objęci cyklem 10 edycji kursu "Ortopedia dziecięca. Wady postawy ciała i skoliozy" prowadzony przez Klinikę Chorób Kręgosłupa i Ortopedii Dziecięcej UM w Poznaniu.

Dotyczy zagadnień medycznych opartych o Evidence Based Medicine związanych z wczesnym wykrywaniem lub/i leczeniem obszaru chorób układu. Zakres tematyczny kursu:

  1. Postawa ciała, rozwój, zmienność, wady w postawie, kończyn dolnych u dzieci.
  2. Terapia wad postawy, skolioz i choroby Scheuermanna
  3. Badanie i dokumentowanie postawy ciała
  4. Stany nagłe w ortopedii: objawy, rozpoznanie, leczenie.
  5. Patologia stawu biodrowego, kolanowego, stopy
  6. Traumatologia dziecięca, odmienności względem traumatologii dorosłych.
  7. Zasady i cele podstawowych fizjoterapeutycznych metod korekcji wad postawy ciała,terapii skolizy idiomatycznej.
  8. Pomiar kąta Cobba na zdjęciu RTG. Pomiar kąta rotacji osiowej na zdjęciu RTG. Wyznaczanie wieku kostnego na zdjęciu RTG kręgosłupa (test Rissera) i/lub nadgarstka. Badania dodatkowe: MR, CT, spirometria.
  9. Charakterystyka i diagnostyka skoliozy idiopatycznej: badanie, rozpoznawanie, dokumentowanie-pomiar w płaszczyźnie strzałkowej (inklinometr analogowy/cyfrowy),
  10. Badanie skoliometrem Bunnella w pozycji stojącej/ siedzącej, hipermobilności stawowej, skala Beightona, pionem, kliniczne przyrządowe postawy ciała: inklinometr, pion
  11. Podstawowe rodzaje błędów postawy ciała (zespoły skrzyżowania górnego i dolnego) terapia i różnicowanie od postawy ciała prawidłowej
  12. Badanie kliniczne stawu biodrowego, kolanowego, stopy
  13. Różnicowanie źródła bólu: staw kolanowy czy biodrowy.
  14. Zasady korzystania z metod fizykoterapeutycznych w patologii narządu ruchu u dzieci.
  15. Zasady organizacji opieki zdrowotnej dzieci z patologia narządu ruchu, umiejętność pracy z pacjentem nieletnim z deformacją kręgosłupa oraz jego rodzicami, w interdyscyplinarny  zespole specjalistów.

Wartość projektu: 638 619,00 PLN
Kwota Dofinansowania 619 460,43 PLN

Więcej informacji: www.ump.edu.pl/kursyortopedia



"MEDI+: Centrum Doskonalenia Kompetencji Uniwersytetu im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POWR.03.01.00-00-K303/16-00 z dnia 05.01.2017r.

Okres realizacji projektu: od: 2016-11-01 do: 2018-10-31

Cel szczegółowy POWER: Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.

CELEM GŁÓWNYM projektu „MEDI+” jest przygotowanie 266 studentów (192K,74M) stacjonarnych do wejścia na rynek pracy, poprzez rozwój i wyposażenie ich w kompetencje i kwalifikacje kluczowe dla społeczeństwa oraz pracodawców, w okresie 1.11.2016-31.10.2018.

GRUPA DOCELOWA projektu to 266 studentów (192K, 74M) studiów dziennych 2 ostatnich semestrów w latach akademickich 2016/2017 i 2017/2018:
- Jednolitych studiów magisterskich Wydziału Lekarskiego I (80K, 58M)
- II stopnia Wydziału Nauk o Zdrowiu na kierunkach
- Pielęgniarstwo (40K, 2M)
- Położnictwo (30K)
- Fizjoterapia (42K, 14M)

ZADANIA W PROJEKCIE:

1. CERTYFIKOWANE SZKOLENIA I WARSZTATY

-  z przedsiębiorczości (w tym rozliczenia NFZ, aspekty prawne i biznesowe)
-  zawodowe w obszarze profilaktyki jamy ustnej u dzieci
-  zawodowe w obszarze opieki nad pacjentami z różnych kultur i religii (negocjacje, alternatywny plan terapii)
- komunikacyjne: kontakt z pacjentem z innych kultur i jego rodziną, rozwiązywanie konfliktów (wykorzystanie scenariuszy przypadków klinicznych)
-  analityczne: źródła pozyskiwania informacji, planowanie, kreatywne rozwiązywanie problemów.

Łączenie w grupach studentów z wszystkich 4 kierunków pozwoli na zdobycie doświadczenia we współpracy w warunkach odwzorowujących interdyscyplinarną strukturę zespołu medycznego. Będzie to szansa do wymiany doświadczeń i szerszego spojrzenia na prezentowane zagadnienia.

Wnioskodawca zapewni:
- sale szkoleniowe
- materiały w formie elektronicznej
- odzież ochronną
- materiały dydaktyczne
- oprogramowanie
- zasoby naukowe i techniczne UMP

2. ZADANIA PRAKTYCZNE W FORMIE PROJEKTOWEJ

Organizacja pracy zakłada utworzenie 48 zespołów projektowych (5-6os.), nad którymi czuwać będą opiekunowie projektów. Ich głównym zadaniem będzie nadzór merytoryczny, aktywizacja wszystkich Uczestników Projektu oraz stymulowanie grupy do wykorzystania posiadanych zasobów i umiejętności w zadaniu. Uczestnicy Projektu samodzielnie zadecydują o stosowanych metodach rozwiązywania problemu, użytych źródłach informacji i organizacji pracy. 

Wnioskodawca zapewni:
- sale z pełnym wyposażeniem
- materiały zużywalne
- zasoby naukowe i techniczne UMP
- opiekunów projektów.

3. WIZYTY STUDYJNE U PRACODAWCÓW.

Krótkie spotkania (4-5 dni) w grupach 14-30os. będą spójne z profilem zawodowym Uczestników Projektu i umożliwią wymianę informacji w ich gronie, a także pomiędzy nimi a przedstawicielami pracodawcy, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności kosztowej tej formy edukacyjnej.

Uczestnicy Projektu odbędą wizyty stażowe u pracodawców:
-  Rennes (Francja) - Université de Rennes
-  Bremen (Niemcy) - Universität Bremen
-  Liverpool (Wielka Brytania) - Royal Liverpool University Hospital
-  Warszawa - Instytut Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Kard. St. Wyszyńskiego
-  Warszawa - Instytut Matki i Dziecka
-  Warszawa - Szpital Św. Zofii

Wnioskodawca zapewni:
- ubezpieczenie dla Uczestników Projektu
- przejazdy w obie strony
- pokrycie kosztów noclegów/stypendia
- wsparcie organizacyjne pracownika UMP
- w razie potrzeby opiekuna

Zadanie wesprze rozwój nabytych w projekcie kompetencji i kwalifikacji, głównie zawodowych. Będzie bodźcem do analizy i modyfikacji własnej pracy w oparciu o przykłady „dobrej praktyki” zastosowanych rozwiązań w najlepszych placówkach krajowych i zagranicznych. Ponadto da studentom możliwość poznania odmiennej kultury innych krajów i wzmocnienia umiejętności językowych poszukiwanych na rynku. Dzięki temu zadanie zwiększy szanse Uczestników Projektu na atrakcyjne zatrudnienie po ukończeniu studiów.

MEDI+ to unikatowy projekt stanowiący początek długotrwałej strategii wsparcia rozwoju kompetencji studentów UMP wchodzących na rynek pracy. Jego schemat opiera się na TRIADZIE: forma wsparcia – rozwijana kompetencja – oczekiwanie wobec kandydata do pracy. Dzięki temu wsparcie jest najbardziej efektywne. Uczestnicy Projektu otrzymują indywidualne diagnozy na wejściu, wielowymiarowe wsparcie w zakresie przedmiotu kształcenia, rozwijanych kompetencji, jak i stosowanych narzędzi, a ponadto wychodzą z projektu z wiedzą nt. swoich umiejętności, co pozwala im świadomie zarządzać karierą.

Wartość projektu: 1 847 087,04
Kwota dofinansowania EFS: 1 556 724,96



Projekt Systemowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zgłoszony przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie  „Kształcenie w ramach procesu specjalizacji lekarzy deficytowych specjalności tj. onkologów, kardiologów, lekarzy medycyny pracy”. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Celem projektu jest wsparcie części teoretycznej kształcenia specjalizacyjnego lekarzy w dziedzinach kardiologii, medycyny pracy i onkologii co jak się zakłada, przełoży się na wzrost liczby specjalistów, a tym samym na zwiększenie dostępności do świadczeń zdrowotnych i poprawy stanu zdrowia osób pracujących.

"Kształcenie w ramach procesu specjalizacji lekarzy deficytowych specjalności tj. onkologów, kardiologów i lekarzy medycyny pracy"
Umowa nr ZP-1200/29,30,38,44,50,56,62,68,77,78,170/13/UE
Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego
14.02.2012r do 31.12.2014r
Wartość projektu : 207 950,00 PLN  
W trakcie trwania projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu społecznego przeprowadzono następujące kursy:
• "Postępy w diagnostyce i leczeniu wrodzonych wad serca"
• "Postępy w diagnostyce i leczeniu nabytych zastawkowych wad serca"
• "Diagnostyka i leczenie zaburzeń rytmu serca"
• "Diagnostyka i leczenie stabilnej choroby niedokrwiennej serca"
• "Ostre zespoły wieńcowe"
• " Diagnostyka i leczenie niewydolności serca"
• "Onkologia w kardiologii"
• "Nadciśnienie tętnicze"
• "Nowotwory szyjki macicy"



E-szpital - rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w obszarze ochrony zdrowia


Szpital Kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu jest realizatorem projektu, który współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Przedmiotem projektu jest budowa nowoczesnego systemu umożliwiającego pełną cyfryzacją dokumentacji medycznej i elektroniczny obieg dokumentów administracyjnych. Zadania zrealizowane w ramach projektu to zakup, konfiguracją i wdrożeniem systemów informatycznych oraz budową nowoczesnej serwerowni.

Co to oznacza w praktyce:

- zwiększenie bezpieczeństwa danych,
- zwiększenie dostępu do elektronicznej dokumentacji medycznej,
- szybki dostęp do wyników badań,
- składanie wniosków do szpitala w formie elektronicznej,
- zwiększenie bezpieczeństwa danych medycznych.

Wartość projektu to 2.058.091,82 zł z czego kwota dofinansowania wynosi 2.017.173,93 zł

 

Kontakt

Dział Nauki, Innowacji
i Zarządzania Projektami

ul. Fredy 10
61-701 Poznań
tel.: 61 854-60-54, 854-60-53, 854-62-51, 854-62-91
fax: 61 854-61-07