Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności ma na celu przekazanie użytkownikom strony internetowej https://ump.edu.pl (dalej: „Użytkownicy”) informacji o plikach cookies oraz w jaki sposób wykorzystywane są dane osobowe zbierane podczas odwiedzania powyższej strony internetowej. W informacji zostały uwzględnione przepisy RODO czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

1. Administrator Danych

Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu z siedzibą w Poznaniu, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań (dalej” „Administrator).

We wszelkich kwestiach związanych z polityką prywatności możliwy jest kontakt z Administratorem poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: promocja@ump.edu.pl lub listownie na adres: Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań.

2. Cele  i podstawy przetwarzania danych osobowych

 Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez Administratora w celu:

  1. udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną poprzez formularze kontaktowe zamieszczone na powyżej wskazanej stronie internetowej. Podstawę prawną przetwarzania stanowi wówczas zgoda udzielona przez Użytkownika przy wysyłaniu wiadomości. (art. 6 ust. 1 pkt a RODO),
  2. badań analitycznych, polegających w szczególności na badaniu i analizie ruchu na  wyżej wskazanej stronie internetowej oraz zbieraniu danych statystycznych

3. Kategorie przetwarzanych danych osobowych

Podczas odwiedzenia strony internetowej Administratora dochodzi do przetwarzania następujących danych osobowych:

  1. imię, nazwisko, adres e-mail - formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej,
  2. adres IP, adres URL żądania, identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina korzystania ze strony internetowej, rozdzielczość ekranu, typ i wersja systemu operacyjnego,

Podanie wyżej wymienionych danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwi zrealizowanie czynności, o których mowa powyżej. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkowników jest zgoda, jej brak uniemożliwi podjęcie przez Administratora działania, którego ta zgoda dotyczy.

Informujemy że wyrażoną zgodę może cofnąć w każdej chwili, co nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania do momentu cofnięcia zgody.

4. Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe  Użytkowników będą przetwarzane:

  1. do czasu cofnięcia przez Użytkownika zgody, w przypadku danych osobowych pozyskanych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
  2. do czasu żądania usunięcia przez Użytkownika danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 RODO

Dane logów systemowych ogólnodostępnych stron internetowych UMP przetwarzane są przez okres jednego roku, w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego polegającego na możliwości weryfikacji określonych zdarzeń, w tym ich korelacji w zdefiniowanym okresie czasu.

5. Prawa Użytkownika w stosunku do danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, Warszawa, jeżeli w ocenie Użytkownika, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

6. Pliki Cookies

Co to są pliki cookies? (ciasteczka)

Strona internetowa Administratora używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Administrator stosuje pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody strony internetowej, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie w celu optymalizacji działań.

Jakie informacje mogą być zawarte w plikach cookies ?

Zależy to przede wszystkim od charakteru witryny. Mogą to być dane:

  • na potrzeby statystyczne
  • na temat treści, które powinny być przedstawione Użytkownikowi zgodnie z jego zainteresowaniami
  • na potrzeby sklepu internetowego np. koszyk z zakupami
  • na potrzeby identyfikacji użytkownika tzw. ciastka sesyjne, które są usuwane po wygaśnięciu sesji

Kontrola i usuwanie plików cookies

Użytkownik ma prawo zablokować i usuwać pliki cookies. W celu wykonania tej operacji należy przejść do ustawień przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje można znaleźć w sekcji "Pomoc", dostępnej w menu przeglądarki. Poniżej przedstawiamy adresy stron internetowych popularnych przeglądarek internetowych (wykaz alfabetyczny), gdzie zawarto informacje o plikach cookies:

Formularz kontaktowy

Przekazane przez Użytkowników za pośrednictwem formularzy elektronicznych serwisu, dane osobowe są przez nas wykorzystywane wyłącznie w celu udzielania odpowiedzi na zadawane pytania i skargi.

Adres IP

Dane o adresie IP są zapisywane do logów w bazie danych i wykorzystywane są do celów statystycznych.

Informacje końcowe

Uniwersytet Medyczny im.K.Marcinkowskiego w Poznaniu wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają:

  • dostosowanie serwisu do potrzeb użytkowników
  • tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu
  • utrzymanie sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać Loginu i Hasła

Korzystając ze strony internetowej bez ingerowania w ustawienia przeglądarki  internetowej, Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie przez Administratora plików cookies.

Zablokowanie bądź usunięcie plików cookies przez Użytkownika może spowodować trudności w działaniu strony internetowej.

7. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami danych osobowych Użytkownika są Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec  powyższego - prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki w sposób wskazany powyżej.

Dane osobowe Użytkowników nie będą przedmiotem procesów, w ramach których miałoby dojść do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

 


Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z zawarciem i realizacją Umowy jest Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Fredry 10, 61-701 Poznań.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie może uniemożliwić zawarcie lub realizację Umowy. Przetwarzanie danych osobowych może obejmować takie dane, jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, a także inne dane niezbędne do realizacji Umowy uzyskane od osób biorących udział w jej realizacji. Jeżeli Uniwersytet nie uzyskał danych osobowych bezpośrednio od Państwa oznacza to, że źródłem ich pochodzenia jest Państwa pracodawca lub podmiot przez Państwa reprezentowany.
  3. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji Umowy tj. w celu i zakresie niezbędnym do:
    1. realizacji działań dążących do zawarcia umowy oraz realizacji postanowień zawartej umowy w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO (dotyczy kontrahentów będących osobami fizycznymi),
    2. realizacji działań związanych z zawarciem umowy (weryfikacja zgodności reprezentacji stron z ujawnioną w odpowiednim rejestrze), bieżącej obsługi lub realizacji postanowień zawartej umowy w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. e RODO tj. w zakresie niezbędnym do realizacji interesu publicznego przez uczelnię publiczną (dotyczy reprezentantów, pracowników kontrahenta lub pełnomocników wyznaczonych do zawarcia lub obsługi umowy w imieniu kontrahenta),
    3. realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości i podatków, w tym prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej oraz w celach archiwalnych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
    4. dochodzenia ewentualnych roszczeń i obrony przed nimi w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. e RODO w realizacji interesu publicznego lub wykonania obowiązku prawnego dochodzenia roszczeń w związku z wymaganiami przepisów regulujących dyscyplinę finansów publicznych.

Jeżeli jest Pani/Pan pracownikiem lub osobą kontaktową w imieniu kontrahenta, wówczas Pani/Pana dane przetwarzane są w celu możliwości utrzymania bieżącego kontaktu na podstawie interesu publicznego realizowanego przez uczelnie publiczną w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. e RODO.

  1. Dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym o profilowania.
  2. Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a po jego zakończeniu mogą być przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa lub przez okres, w którym mogą wyniknąć roszczenia związane z realizacją umowy.
  3. Każda osoba, której dane są przetwarzane w związku z realizacją umowy ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, jak również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
  4. Dane osobowe mogą być przekazywane przez UMP podmiotom świadczącym dla UMP usługi, w szczególności w prawne, konsultacyjne, audytorskie, rozliczeniowe, IT, w zakresie w jakim będzie to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych.
  5. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się z inspektorem ochrony danych osobowych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, którego dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Uczelni (iod@ump.edu).